Vesijumppa

VESIJUMPPA TIEDOTE Viime viikolla Kanta-Hämeen pandemiaryhmä antoi suosituksensa rajoitusten kiristämisestä...

Lue lisää

Aikuisten Liikuntapassi – Fitness&Kunto

AIKUISTEN LIIKUNTAPASSI - FITNESS&KUNTO Hanki itsellesi uusi, henkilökohtainen Aikuisten Liikuntapassi,...

Lue lisää

Liikunta ei estä vanhenemista, mutta pienentää ikääntymiseen liittyvien muutosten astetta ja seurauksia. Kuitenkin työikäisistä yli kaksi kolmannesta ja eläkeläisistä noin puolet liikkuu terveyden näkökulmasta riittämättömästi.

Arkiliikunnan väheneminen ja ravinnon energiapitoisuuden nousu ovat yhteydessä suomalaisten ylipainoisuuden yleistymiseen. Arkiliikunta ja siihen kannustaminen ovatkin painonhallinnan ja terveyden edistämisen näkökulmasta erityisen tärkeää.

Liikunta vaikuttaa

  • rasvakudokseen ja lihaksiin
  • luustoon ja niveliin
  • asennonhallintaan ja havaintomotoriikkaan
  • hengitys- ja verenkiertoelimistöön
  • aivojen toimintaan
  • uneen ja ruokahaluun
  • fyysiseen toimintakykyyn
  • psyykkiseen hyvinvointiin